Thursday, September 17, 2009

Salam Perpisahan Buat Ramadhan, Fajar Eidul Fitri Kan Menjelma.....

Assalamualaikum semua,

Kini kita semua telah menjejak hari ke 27 Ramadhan 1430H, berarti bulan penuh barakah ini bakal melabuhkan tirainya. Justeru beruntunglah bagi yang berjaya menarik Rahmat-Nya. Semoga kita juga dirahmati dengan "dipertemukan" dengan malam penuh rahmat yang lebih baik dari 1000 bulan iaitu Malam Lailatul Qadar insyaAllah.

Ayuh teruskan usaha kita sempurnakan malam-malam akhir ini. Semoga Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya. Penuh pengharapan agar dipilih-Nya sekali lagi dan terdaftar yang akan mengikuti tarbiyah Ramadhan akan datang dan seterusnya. Amiin.....

Sinar Syawal menyusur datang meraikan kemenangan. Kemenangan yang mana kita raikan? Kemenangan melalui Ramadhan dengan jayanya yang kita inginkan semoga itulah maksud dari kemenangan Eidul Fitri kali ini, insyaAllah.

Kami mengalu-alukan kunjungan semua sahabat handai, murid yang mengenali Arwah sempena Syawal ini. Walaupun arwah telah tiada bersama, hubungan silaturrahim dengan kami sekeluarga, baik di Kundang mahupun di Kota Bharu semoga akan berterusan hendaknya.
Kepada semua pengunjung kami sekeluarga mengaturkan ucapan jutaan terima kasih di atas segala sokongan dan doa disaat kami menempuhi peristiwa duka pada 26 Syaaban 1430H yang lalu. Tidak terkecuali juga semua yang memberikan menziarahi di Laman Blog ini.

Terima kasih sekali lagi ...InsyaAllah sambung lagi...... Hati2 diperjalanan ke kampung masing-masing .
"Selamat Hari Raya Maaf Lahir Batin"
Wassalam..

(Catatan: Terkenangkan pada Ramadhan yang lepas mengunjungi Ayah berbuka bersama sebelum balik beraya dengan Bonda di Kota Bharu masih panas terbayang dibenak penulis sekeluarga. Teringat pula peristiwa seminggu (awal Ramadhan) setelah pemergian arwah ayah, apabila anak sulung penulis berumur 7 tahun tiba-tiba menangis kerana teringatkan Tok Ayahnya. Kami bertanya "kenapa nangis?" " Ingat Tok Ayah" jawabnya polos. "Tok Ayah baik hati, Tok Ayah sayang kat Qisthi" tambahnya lagi. Dia terkenangkan semasa bersama arwah pada hari kenduri . Kami ikut sebak dengan reaksinya itu. Penulis nasihatkan "Kalau ingat Tok Ayah bacakan Al Fatihah hadiahkan ke Tok Ayah" dia mengangguk diam..... )

No comments:

Post a Comment